Mah:in hallilla treenaamassa med Arto ja Iines, Saara/Hukka ja Sirkku ja Sari ja Mimmi. Ihmispienet Konsta, Jere ja Topi leikki pihalla ja oli niin hauskaa, että K pyyteli jo uusia treenejä :) Varsinaiset treenit aiheuttivat aika kovaa itsetutkiskelua...

PAIKALLA MAKUU vinkui halliin tullessa ja lihapulla seuruu pätäkät ei helpottanut yhtään, meni maahan hyvin ja pysyi, mutta vinkui. Painoi välillä pään maahan ja oli kaiketi suht ok (kävin kehumassa) Saara kävi ojentamassa Hukkaa välillä mökimisestä, vinkuminen jatkui ja paluussa vinkui ja tärisi.Välissä laitoin maahan ja spekuloitiin, nyt älisi aika törkeesti. Otettiin uudelleen ja jäin seisomaan 3m päähän, vinkui entistä enemmän. Saara heitti mua pallolla päähän kun palkkasi Hukkaa ja meillä oli vielä treeni kesken, onneksi koira sentään ei purrut :), mä vaan seisoin ja odotin et B hiljenee. Lopulta hiljeni ja kävin palkkaamassa namilla maasta rauhassa.

----------------

Sitten leikin vähän ja seuruuta. Seuruu leikin jälkeen ja lelulla palkaten :hiljaa-- seuruu namilla ja sillä palkaten (lihapullaa) ääntä. Uudestaan ja sama toistui. Nyt leikki aika "suorittamalla" ja odotti selvästi makupalaa.

NOUTOA metallin pitoa, tää oli hyvä. Puukapulalla tasamaa, ei olis pitänyt tehdä kun Arto teki metallinoutoa Iineksellä samaan aikaan, meni aika kaoottiseksi. Haukkui menossa, puri kapulaa palauttaessa ja sivulla. Ja vinkui.

KAUKOJA ihan muutama vaihto ja haukkui ja älisi :(

TUNNARI laudalla; eka hyvä, palauttaessa piti tosi nätisti (paitsi pudotti oman sivulla ja odotin että nosti uudelleen), sitten piti tehdä toinen näyttääkseen Saaralle; vinkui kun vein kapulaa ja sähläs laudalla, potkais oman liikkeelle ja poimi rumasti, puri ja pudotti matkalla, tuli pa ja pudotti sivulla :(

LUOKSETULON STOPIT hypyn kautta, ok

Tää älinä alkaa nyt huolestuttaa, tuli vähän sama fiilis kun Portilla ekoissa treeneissä. Onko vieraalla paikalla joku vaikutus, koska musta tuntuu että tää kaoottinen älinä tulee aina uudessa paikassa pahiten esille?Tekee joo, mutta Saaran mielestä komentaa mua ja palkkaa multa huutamalla. Saara tykkäs, että ääntely ei oo sitä, että olis niin innoissaa, että ei pysty patoamaan virettään ja älisee sen takia. Vaan ihan vaan sikailee ja käskee mua. Lelu ei oo sille niin suuri palkka et pistäis huutamaan, mutta nami (joka yleensä on rauhoittava luulin), on näemmän Blondille "se juttu" ja pistää kiljumaan. Toisaalta hyvä, et siitä on tullut iso ja mieleinen juttu, koska alussa kun alettiin treenaamaan niin ei ollut musta mitenkään super ahne. Hyvä tietty että on joku palkka mikä oikeesti on sille palkka. Mä oon vaan liian kiltti ja kaivan kokoajan nameja esille/ houkuttelen osittain tekemään. Kai mulla on persuuksissa kokoajan pelko siitä, että lakkaa kokonaan tekemästä ja koitan lietsoa omalla aktiivisuudella koiraa aktiivikseksi. Tyhmää! Palkkaan suht hyvistä jutuista yli riemukkaasti (ei siis tarvi olla edes mikään super suoritus) ja toivon, että tekee ens kerralla paremmin. Toisaalta mä oon onnellinen, että olen saanut Ristyn niin aktiiviseksi, mutta onko tää kuitenkin enemmän sitä, että se jupura kyykyttää/kouluttaa ja käskyttää mua kun mä sitä? En haluis alkaa kovin ilkeeksi / tylsäksi, koska en myöskään haluis tappaa sitä aktiivisuutta mikä ollaan saatu aikaiseksi. Satsu varoitti mua siitä äänestä jo kauan sitten, mutta mä olin vaan niin huumaantunut siitä, että vire nousee ja tekee reippaammin. 

Kokeiltiin sitten vähemmän palkkaa ja viileempää asennetta ja tein seuraamista, liik ist, kokonaisen luoksetulon (voi),avo lk hypyn, uuden liik ist ja palkkasin vasta sen jälkeen kun tässä vaiheessa oli jo hiljaa. Ja palkkasin ihan tosi rauhassa sivulta syöttäen ja sitten autoon. Teki ihan topakkana, vaikka avo hypyssä hyppäs, istui, hyppäs takaisin ja uudestaan toiselle puolelle, haki vähän matkan päästä tunnarin ja tuli takaisin.. Liiks ist oli ok, luoksetulon seisominen tosi hyvä, maahan korjasin uusinnalla ja autoin enemmän ja sitten ok. Seuras hyvin (pysähdyin muutamaan vas kääntymiseen ja vasuri tuntui paremmalta), mutta piti siinä välillä ääntä.

Nyt vähän masentaa ja ihmetyttää, sovittiin huomiseksi Satsun kanssa treenit Pieksämäelle ja tuumataan sitten lisää.

Kiitos kuiteskin kaikille mukavasta treeniseurasta, varsin mielenkiintoinen keikka :) Kyllä me tästä noustaan vielä!