Tän viikon teemana - yllättäen - hiljaisuus. Viikon ahaa-elämyksiä:

*Blondi osaa olla nöyrä kun vaatimusta lisätään, mun ei silti tarvii alkaa hyvittelemään sitä (uloslähtö esim.)

*"Hei mä koulutan koiraa, en houkuttele!" En voi kaivaa nameja esille entiseen tyyliin, kun ensin pitää totella ja olla hiljaa, sitten vasta tehdään ja palkataan.

*Blondi osaa piipata h..vetin hiljaa :) Nollatoleranssi ylläpidetään kuitenkin! Täytyy hankkia kuulolaite tai avustaja :)

*Asiat/ tilanteet, joissa tulee painetta, asiat jotka on vaikeita/ ei niin mieluisia tai Blondi on mun lähellä, aiheuttaa eniten ääntä. Mm uloslähtö siinä vaiheessa kun olen ovella vaatteet päällä, kaukot (nyt tajusin  millaiseen "peruuta, hauku" fiilikseen olen sen opettanut, täytynee opettaa asiaa uudelleen), kapuloiden (varsinkin metallin) nosto ja treenin alussa jätöt. Jättöihin vastas eilen jo hyvin, pystyin tekemään hyvin mitä pmäellä maanantaina yritettiin eli jätin maahan ja kun oli hiljaa kutsuin sivulle ja palkkasin riemukkaasti.

*Nyt tulee ainakin harjoiteltua viivettä, kun välillä joutuu aina odottelemaan hiljentymistä :)

*Blondi ei lakkaa tekemästä, vaikka mä en lietso sitä ihan raivon partaalle ja tunge nameja kokoajan sen nenän eteen :)

--------------------

Aamuisin ollaan treenattu töissä, eilen kävin hallilla ja kaikki uloslähdöt tapahtuu vasta kun piippaus loppuu. Hallilla pääsin ihan tekemäänkin; ruutua teki tosi hienosti, paitsi kun juoksutin hypyn kautta niin hypylle lähtiessä päästi pienen "viuk", täytyy olla tarkka tässäkin. otin myös ruudun loppua. Noudoissa otin pelkkää pitoa ja kutsuja (hypyn kautta), täytyy opettaa se hiljaisuus ensin ja sitten vasta viedä tätä ääniherkempään vaiheeseen. kaukoissa tulee lähes poikkeuksessa vinkaus vähintään vaihdossa ja seisomisissa, missä hiilestyy peruuttamaan vinkuminen pahenee. Satsu: vois kokeilla namikippoa (namit ei oo mulla käsissä/ taskussa, turha vaatia). Tänään tein ihan tekniikkaa vierestä ja nami kädessä, ihan hiljaa oli. Tunnarissa on nostellut vieraita enemmän ja muutaman kerran tehnyt niin, että nostaa oman heti kun haistaa, mutta ei lähde tuomaan vaan vaihtaa sen vieraaseen ja tuo sen. Olen käynyt näyttämässä omaa ja uudelleen. Alut namiin vapauttaen (odotan että hiljenee ensin). Tänään aamulla tein helpommasta vaikeampaan kolme toistoa (vieras kasa - vieraat keot - paljon vieraita levällään) ja selviytyi hienosti kaikista! Tunnarissa on nyt parempi/ rauhallisempi mielentila kun joutuu ensin rauhoittumaan/ odottamaan kun en päästä tekemään ennen kun piippaus loppuu.